Facebook like knoppen

Na maanden van testen kan je eindelijk gebruik gaan maken van de verschillende like knoppen op Facebook. Met deze update introduceert Facebook de dislike knop en ook andere emoji’s. Volgens Facebook oprichter Mark Zuckerberg, zal deze update Facebook meer diepgang geven. Wij leggen uit hoe je van de nieuwe like knoppen gebruik kunt maken.

Facebook_like_knoppen

De vijf emoji’s zijn een aanvulling op de like knop en geven de mogelijkheid om gevoelens van liefde, lachen, boosheid, verdriet en een wow gevoel uit te drukken. Mark Zuckerberg wilde al langer meer diepgang aan het platform geven door de mogelijkheden van de like knop uit te breiden. Een like was ook niet bij elk bericht op zijn plaats. Nu net eruit

Hoe gebruik ik de nieuwe emoji’s?

Om ze te voorschijn te roepen moeten gebruikers op mobieltjes de like knop ingedrukt houden en bij desktop over de like knop hoveren met de muis. Een simpele like kan gewoon nog gegeven worden door kort op de like knop te drukken.

De uitgebreide like functionaliteit zorgt ervoor dat Facebook nog beter in staat is om de voorkeuren van gebruikers te analyseren. Zo kan Facebook inzien wat de gebruiker weet te waarderen maar ook wat gebruiker totaal niet weet te waarderen. Dit zal ervoor zorgen dat de timeline van iedere Facebook gebruiker nog beter afgestemd wordt op de persoonlijke voorkeuren van deze gebruiker.

Goed nieuws voor adverteerders

Dit is natuurlijk ontzettend interessant voor alle adverteerders op Facebook. Nu Facebook een nog helderder beeld heeft van de voorkeuren van de gebruikers, is het voor adverteerders mogelijk om specifiekere doelgroepen te selecteren en nog specifiekere advertenties aan te bieden. Adverteren op Facebook was natuurlijk al effectief en op deze manier wordt het alleen maar effectiever.

Bel naar:
023 – 8200282