3 bewezen tips voor meer conversie uit je e-mails

E-mailE-mail marketing is nog steeds een van de favoriete online marketing middelen bij DVT Online Marketing. Met een simpele mail meer leads, verkopen en omzet genereren. Ideaal toch?

Door de jaren heen hebben wij vele duizenden mails verstuurd voor onze klanten. Deels als onderdeel van een brandingstrategie, maar ook deels om gewoon meer keiharde business te genereren.

In deze blogpost gaan we drie tips met je delen waarmee je direct meer rendement uit je e-mail campagnes kunt gaan halen.

Tip 1: Verzend je mailings pas later op de ochtend (hoger openingspercentage)

Wat is het eerste dat je doet als je wakker wordt? Het checken van e-mail- en whatsappberichten is voor veel mensen een van de eerste dingen die ze doen als ze wakker worden. Ze bladeren nog slaperig door de mailtjes en verschonen hun inbox. Zit jouw mailtje hiertussen? Grote kans dat deze ongelezen verwijderd wordt, of dat ze zichzelf beloven ‘er later nog wel even naar te kijken’. Je mailings laat op de avond of vroeg in de ochtend versturen is dus niet aan te raden.

Verstuur je mailings pas later op de ochtend of in de middag. Zo heb je veel meer kans dat je mailtje direct gelezen wordt bij binnenkomst, of in een schone mailbox terecht komt. Daarnaast is de ontvanger op dat tijdstip al aan zijn drukke dag begonnen en is de kans dat de ontvanger direct tot actie over gaat een stuk groter.

Tip 2: Trek de aandacht in de onderwerpsregel

Zorg ervoor dat je onderwerpsregel opvalt in de mailbox van de ontvanger. Een goede manier om op te vallen is met behulp van symbolen en emoji’s. Het is de normaalste zaak van de wereld om emails te krijgen met alleen maar tekst als onderwerp. Een beetje kleur toevoegen met symbolen en emoji’s zorgt ervoor dat jouw mailtje er echt uitspringt in de mailbox van de ontvanger.

3 bewezen tips emails

Let op: overdrijf niet. Een paar symbolen en emoji’s is meer dan genoeg. In onze ervaring heb je het beste resultaat als je de emoji’s en symbolen niet elke mailing gebruikt.

Een andere goede manier om op te vallen is door de voornaam van de ontvanger te gebruiken in de onderwerpsregel. De persoonlijke touch zorgt ervoor dat de ontvanger meer geneigd is om de mail te openen. Wie houdt er nou niet van een persoonlijke berichtje?

Tip 3: Verkoop je doorklik link (hoger doorklikpercentage)

Naast hoge openingspercentages is het belangrijk dat de ontvangers van je mailing ook daadwerkelijk doorklikken zodat ze op jouw landingspagina komen. We kunnen je aanraden om op meerdere plekken in je mailing de link te plaatsen.

Het is nog belangrijker om deze link ook echt te verkopen. Maak het verleidelijk voor de ontvanger om op de link te klikken. Laat de linktekst omschrijven hoe het klikken op de link zijn leven beter zal maken:

  • 30% meer omzet? Ontdek hoe
  • In 7 weken 10 kilo vet kwijt? Meld je snel aan!
  • Product XYZ nu tijdelijk met 20% korting

Wil je echt het maximale uit je e-mail marketing gaan halen? Neem contact met ons op. We bespreken graag of, en hoe we je zouden kunnen helpen.

Bel naar:
023 – 8200282