15 conversie optimalisatie tips

Conversie Optimalisatie

In dit artikel geven we je 15 verschillende conversie optimalisatie tips waarmee je direct meer resultaat uit je website kunt halen als MKB’er.

Houd in je achterhoofd dat deze conversie optimalisatie tips waarde hebben tot op een bepaald niveau omdat je altijd zal moeten testen of ze werken op jouw site en op wat voor manier ze het beste zullen werken.

We testen met regelmaat dit soort conversie verhogende tips op de websites van onze klanten en onze ervaring is dat ze op de ene site fantastisch kunnen werken en bij de ander totaal niets bijdragen.

Het is een kwestie van testen welke wel en niet voor je website zullen werken dus. Deze conversie optimalisatie tips moet je dan ook niet zien als een garantie op succes, maar eerder als ideeën die je kan testen op je website.

We zijn er zeker van dat er uiteindelijk meerdere tips zijn die voor jouw website zullen werken.

15 Conversie Optimalisatie Tips

  1. Wat zijn de top 3 onderdelen van je value proposition? Springen deze gelijk in het oog op je landingspagina’s?
  2. Heb je de volgende factoren die de geloofwaardigheid van je website ten goede komen al op je landingspagina’s; testimonials, reviews, awards en statistieken?
  3. Kan je landingspagina nog specifieker zijn? Kan je bijvoorbeeld direct naar een productpagina verwijzen in plaats van een categoriepagina?
  4. Hoe kan je afleiding verminderen op je pagina’s? Hoeveel afleidende links kan je weghalen?
  5. Hoeveel opties heeft je product? Kunnen deze verminderd worden naar een of twee opties?
  6. Vergroot duidelijkheid op je landingspagina’s met donkere tekst op een witte achtergrond.
  7. Je bezoeker maakt aankoopbeslissingen vanuit zijn emoties en verdedigt deze later pas rationeel. Zorg ervoor dat je inspeelt op de emoties van je bezoekers!
  8. Je verkoopt geen producteigenschappen, je verkoopt oplossingen.
  9. Heb je getest om de sidebar van links naar rechts te verplaatsen?
  10. Vergroot duidelijkheid op je landingspagina’s met grotere productafbeeldingen
  11. Heb je getest wat het resultaat is als je de navigatie bar van je landingspagina’s verwijdert?
  12. Test verschillende soorten tekst in de call to actions.
  13. Komt de headline van je landingspagina overeen met de woorden in je advertenties?
  14. Gebruik testimonials om de belangrijkste punten van je value proposition te ondersteunen
  15. Test een “feitelijke” benadering tegenover een “emotionele” benadering.

Ga aan de slag met bovenstaande conversie optimalisatie tips en we zijn er zeker van dat het zal leiden tot een betere conversie van bezoekers naar klanten op je website.

Bel naar:
023 – 8200282