Adverteren op YouTube

Adverteer je op YouTube of heb je interesse om te adverteren op YouTube? Zorg er dan voor dat je deze blogpost goed doorleest. Ik ga je namelijk vertellen hoe je met een simpele toevoeging het rendement van jouw YouTube advertentie campagnes enorm kan verbeteren.

YoutubeCombineer youtube ads met display advertising

Als je adverteert op Youtube, dan maak je gebruik van het Google Adwords Platform. Dit betekent dat je heel makkelijk Google display en tekst campagnes kan gebruiken als aanvulling op je YouTube campagne. Waarom dit handig is? Laat het me je uitleggen!

Je adverteert op YouTube omdat je wilt dat jouw doelgroep een specifieke actie onderneemt. Of je nu wilt dat men een e-book download, een product koopt of dat men zich aanmeld voor jouw webinar, je zal altijd een groep hebben die zich op dat moment niet aanmeld.

Je kunt eindeloos dezelfde video advertentie op youtube laten zien aan je doelgroep, maar dat is niet echt effectief. Na een paar keer dezelfde advertentie gezien te hebben op youtube zal je doelgroep minder en minder geneigd zijn om zich aan te melden via die advertentie. Sterker nog, je advertentie kan zelfs als irritant gezien worden.

Als je een beetje op mij lijkt dan wil je ook het maximale uit je advertentiebudget halen. De groep mensen die jouw YouTube advertentie gezien heeft, maar zich niet heeft aangemeld moet en zal zo klein mogelijk worden. Hoe gaan we dit doen?

Converteer de ‘niet geïnteresseerden’ op een ander platform

Maak een remarketing lijst van iedereen die zich niet aangemeld heeft, en ga deze groep voorzien van tekst en display advertenties. Deze advertenties komen naar voren op partnerwebsites van Google en dit netwerk bereikt maarliefst 92% van alle internetgebruikers.

Jouw doelgroep gaat jouw bedrijf via de partnerwebsites dus overal op het internet terug vinden. Dat zorgt ervoor dat jouw bedrijf, hoe groot of klein, de allure krijgt van een grote speler. Een autoriteit in je markt.

Schermafbeelding 2016-02-03 om 16.03.29

Voor het internet tijdperk was het alleen mogelijk voor de echt grote jongens om zoveel mensen te bereiken (via de televisie). Tegenwoordig kan ook jij met jouw bedrijf op de schermen van vele potentiele klanten terechtkomen. Niet alleen binnen YouTube, maar echt overal op het internet.

Nog een tip: zorg ervoor dat de tekst en displayadvertenties inspelen op het feit dat de bezoeker de YouTube advertentie al heeft gezien. Bijvoorbeeld: ‘Product XYZ nog steeds niet van jou? Profiteer nog snel van tijdelijk lagere prijs’.

Doordat je naast YouTube ook op andere platformen extra exposure hebt, zal je zien dat je veel meer conversies gaat krijgen. Het platform is anders, de advertentie is anders en vaak is dat nou net wat er nodig is om iemand echt te raken en te activeren om over te gaan tot actie. Hierdoor zal je conversie percentage, verspreid over meerdere platformen, flink geoptimaliseerd worden.

Wil je meer weten over het optimaliseren van je advertentiecampagnes? Neem dan contact contact met ons op! We kunnen gratis en vrijblijvend voor je kijken waar de mogelijkheden liggen.

Bel naar:
023 – 8200282